Stardoll'de NCG & CG Kupası Kazanmak İçin Yapılanlar

Stardoll'ü Moda, Arkadaşlık ve Eğlenmek İçin Oynayanların Sayısı Her Geçen Gün Azalıyor...

Stardoll kullanıcıları geçmişte sadece Stardoll sınırları içerisinde arkadaş edinirlerdi ve Stardoll'ü modayı sevdikleri ve bunun yanı sıra da eğlenceli zaman geçirmek için oynarlardı. Bu herkes için daha hayırlıydı! 

Sonra bir anda bir grup türedi ve üyeleri Facebook sayfalarına ve Facebook gruplarına yönlendirmeye başladı. Bu durum o kadar hızlı yayıldı ki Stardoll ekibi bile bu akıma destek sağladı çeşitli yollarla. Ama sonra ne oldu; dolandırıcılık, hayal kırıklıkları, oyun bırakmalar ve daha nice olumsuz olay geldi meydana...

Bu günlerde o gruplar kendi içlerinde ayrışarak o kadar fazlalaştılar ki üyeler Facebook'da hangi gruba üye olacağını şaşırdı. Özellikle yeni üyeler kendilerini illa bir gruba dahil olmak zorunda görüyor, üyesi olduğu grubun yöneticilerini ve kurucularını üstün tutuyor ve onların her yaptıklarını onaylıyor, beğeniyorlar çünkü aksi halde hiç bir grupta barınamıyorlar. Ben kaç defa bu konunun bir son bulması için gerek üyeler için bilgilendirici yazılar yayımladım gerek grup yöneticilerine burasının yalnızca bir oyun olduğunu hatırlattım gerekse de bizzat Stardoll ekibine müracaat ettim ama malumunuz olduğu üzre bu saçma düzeni yıkmak için çok kısa bir mesafe ilerleyebildim. 

Şu ana kadar yazdıklarım aslında esas konuya giriş niteliğindeydi sadece. Bir nevi; bahsedeceğim konunun meydana gelmesinde en başlıca sebep de diyebiliriz. Şimdi de Stardoll'de National Covergirl ve Covergirl Kupası Kazanmak İçin Yapılanlara geçelim.

Türkiye bayraklı bir Stardoll kullanıcısı günlük yarışmalardan (NCG & CG) kupa kazanabilmek için çok şey yapabilir, o kadar ki (bunu yapanların sayıları az olsa da öz bilinen üyelerdir kendileri) bayrağını üyesi az olan ülkelerden birine bile çevirebilir kazanabilmek için. Sonuçta da kazanır kazanmaz ilk iş olarak tanıtımlarına 'thanks for vote' yazarlar ve hemen ardından başarılarının kanıtı olan ekran görüntüsünü üyesi oldukları grupta paylaşırlar. Sonra grup yöneticilerinin de araya girmesiyle ertesi gün için NCG ya da CG deneyen kişinin de kullanıcı adı eklenir tanıtıma 'oylar mısınız?' diye. (Bu yazımı o kadar kolay , rahat yazıyorum ki... çünkü bu yazdıklarımın eksiksiz tümüne şahitlik etmiş biriyim, kelimeler klavyeme dökülüyor resmen :)) 

Peki günün kazananı olmak için ön hazırlık olarak neler mi yapıyorlar? Onu da yazayım;


EN PAHALI KIYAFETLERİYLE SÜSLENİYORLAR

Bu kıyafetler çoğu zaman mensupları oldukları gruplardaki arkadaşlarının NCG oluncaya kadar emanet ettiği Limited Edition , Strike A Pose ve Youn Hollywood markalı eski, az bulunan değerli ürünler oluyor. Şaka gibi gelebilir ama aşağıdaki görselde de yer alan kıyafetleri ve aksesuarları kullanan üyelere daha fazla oy gidiyor, bu da algı yönetimi gibi bir şey olsa gerek. 

Kimi zaman bu 'emanet' ürünlerin başına gelmeyen kalmıyor. Emanet alan kişi ürünü uydurduğu bahanelere sığınarak geri vermek istemiyor, herkesi engelleyerek ortadan kaybolabiliyor, hesabını dondurabiliyor ve hatta ürünü başka bir üyeye satabiliyor. Ama haktır, emanet etmeyiversinler onlarda... Zaten Stardoll'de tam olarak böyle demese de bu konuda yapılan şikayetlerde her iki tarafında kural ihlali yaptığını belirterek ürünü sahibine geri vermiyor.


ZİYARETÇİ DEFTERİ GEZİYORLAR, GEZDİRİYORLAR

Normal bir zamanda cool görünmek için mi yoksa gerçekten zamanları olmadığı için mi bilinmez ama suitinizin yakınında bile göremeyeceğiniz o 'yüksek zümre' üyeler NCG & CG deneyecekleri gün ziyaretçi defterlerinizde reklam yapabiliyorlar ve siz de olayın şokuyla hemen gidip 5/5 oylayabiliyorsunuz. Ama tabii 'yüksek zümre' olmak konusunda toleransı olmayan gerçek 'elitlerimiz' de yok değil, onlar genelde Facebook grup yöneticileri, kurucuları oluyorlar. Onlar Facebook gruplarındaki üyelere 'benim için 100 ziyaretçi defteri gezersen sana saç, LE ya da SD vereceğim' diyerek bir nevi kendilerine arkadaşlı adı altında kendi işlerini yapmaları için 'işçi' tutuyorlar.


 O KADAR ŞEY YAZDIN DA SEN HİÇ Mİ YAPMADIN DİYENLERE

Hayır, ben bu oyunun en eski Türkiye üyeleriden biri olmama rağmen bu güne kadar ne NCG ne de yakında bir kez daha başlayacak olan MSW yarışmasını kazanmayı denemedim. Bunun nedeni de 'oyunun tadını kaçıran boş bir uğraş' olduğu içindir.

'Ben buraya düşüncelerimi ve izlenimlerimi yazdım ama tabi herkesin kendi özgür seçimidir' diyerek yazımın sonuna geliyorum. Sağlıcakla kalın, oyunun amacını saptıranlardan değil, bu oyunda eğlenebilen azınlıktan olun...

 Sevgilerle,

2 yorum

Evet ağabey haklısın ama kazanmak da bence güzel bir histir :)

o kadar güzel yazmışsın ki üstüne eklenecek eksik bi kelime yok

http://stardollmagazineturkey.blogspot.com/
EmoticonEmoticon

The Vote

_