Haftanın Kitabı ♠ Küçük Prens!

KÜÇÜK PRENS!




Kitabı D&R sitesinden indirimli bir şekilde satın alabilirsiniz. Bunun dışında neredeyse her yerde bulabileceğiniz bir kitap. Dünyada en çok satanlar arasında.

Yazarı: Antoine de Saint-Exupery
Sayfa sayısı: 95 - 112 arasında değişmekte. 

Tür(ler): Novella, Çocuk edebiyatı, Spekülatif kurgu

Özgün dili: Fransızca


Hikâye ilk defa 6 Nisan 1943’te hem Fransızca hem İngilizce olarak yayımlandı. Günümüzde 210 ayrı dil ve lehçeye çevrildi. Türkçe’de 15 farklı dilde çevirisi bulunur. 

Yazar eseri, dostu Leon Werth’in çocukluğuna adamıştır.




○Konusu

Yazarın uçağı bozulur ve Sahra Çölüne iniş yapmak zorunda kalır. Çölde Küçük Prens ile karşılaşır. Küçük Prens yazara yaşadığı yeri, yaşadığı maceraları anlatmaya başlar. O, B612 Asteroidinde tek başına yaşayan bir prenstir. Gezegeninde çok sevdiği güle özenle bakar. Gülüne nasıl daha faydalı olabileceğinin yollarını araştırmak istediği için diğer gezegenleri gezmek zorunda kalmıştır.
Kralın gezegeninde otorite tutkusunu, sanatçının gezegeninde kendini beğenmişliği, sarhoşun gezegeninde saplantıyı, iş adamının gezegeninde amaçsız sahip olma tutkusunu, fenercinin gezegeninde öğrenmeden, değişmeden emir yerine getirmeyi coğrafyacının gezegeninde elitizmi görür. Hepsinden mutsuz ayrılır. Son gezegen ise dünyadır. Dünya, diğerlerinden farklı olarak büyük ve kalabalık bir gezegendir. insanların kendi değerlerinden daha çok giysileriyle anlam ve değer kazandıkları bir yerdir.



○Kitaptan birkaç alıntı:



1) ...Büyükler sayılardan hoşlanır. Onlara yeni bir dostunuzdan söz açtınız mı, hiçbir zaman size önemli şeyler sormazlar. Hiçbir zaman: ” Sesi nasıl? Hangi oyunu sever? Kelebek toplar mı?” diye sormazlar. “Kaç yaşındadır? Kaç kardeşi var? Kaç kilodur? Babası kaç para kazanır?” diye sorarlar. Ancak o zaman tanıdıklarını sanırlar onu. Büyüklere: “Pembe kiremitten bir ev gördüm, pencerelerinden sardunyalar, damında güvercinler vardı” derseniz, o evi bir türlü gözlerinin önüne getiremezler. Onlara: “Yüz bin franklık bir ev gördüm” demeniz gerek. O zaman: “Aman ne güzel!” diye bağırırlar...

2) ... “Sadece evcilleştirdiğin kişiyi anlayabilirsin” dedi tilki. “İnsanlarınsa hiçbir şeyi anlayacak vakitleri yoktur. Her şeyi dükkandan hazır alırlar. Ve arkadaşlar dükkanlarda satılmadığı için de insanların arkadaşları yok artık. Eğer bir arkadaşın olsun istiyorsan, evcilleştir beni!”...

3) ..."Sahibi olmayan bir elmas bulursan, o elmas senindir. Sahibi olmayan bir ada bulursan, o ada senindir. Bir buluş yaparsan patentini alırsın, buluş senin olur. Madem ki yıldızlara sahip olmak benden önce kimsenin aklına gelmedi, yıldızlar benimdir."...

4) ..."İnsan gerçekleri sadece kalbiyle görebilir. En temel şeyi gözler göremez."...

5) ...“Siz tıpkı tilkinin benimle karşılaşmadan önceki hali gibisiniz. Dünyadaki binlerce tilkiden yalnızca biriydi o. Ama ben onunla dost oldum ve şimdi artık o özel bir tilki.”
Güller bu duyduklarına çok bozuldular. 
"Evet, güzelsiniz. Ama boşsunuz. Sizin için kimse yaşamını feda etmez. Yoldan geçen herhangi biri, benim gülümün de size benzediğini söyleyebilir. Ama benim gülüm sizin her birinizden çok daha önemlidir. Çünkü ben onu suladım. Ve onu camdan bir korunakla korudum. Önüne bir perde gererek rüzgarın onu üşütmesini engelledim. Tırtılları onun için öldürdüm ( ama birkaç tanesini kelebek olmaları için bıraktım). Onun şikayetlerini ve övünmelerini dinledim. Ve bazen de suskunluklarına katlandım. Çünkü o benim gülüm.”...
6) ..."Peki insanlar nerede?'' dedi küçük prens. '' İnsan kendisini çölde çok yalnız hissediyor.''


''İnsanların içinde de öyle hissedersin,'' dedi yılan.  ''Arada pek fark yoktur.''...

7) ...Kendini yargılamak başkalarını yargılamaktan daha güçtür. Kendini yargılamayı başarabilirsen gerçek bir bilgesin demektir...

8) ...Sana ait olanı bu kadar önemli yapan,onun için harcadığın zamandır...

9) ... "Kendini beğenmişler övgülerden başka hiçbir şey duymazlar."...

10) ...."Çölü güzel kılan şey," dedi küçük prens. "Bir köşesinde bir kuyu saklamasıdır..."






Benden not: "Bu kitabı okumadan önce tamamen farklı bir insandım. Dünyaya hiç böyle bir gözle baktığımı anımsamıyordum bile. Okuduğum kitaplar arasında kalbimde büyük bir yıldız edinen tek kitap! Her kitap güzel mesajlar verir, insanın hayal dünyasını besler. Ama bu kitap içerisinde barındırdıklarıyla insanın şah damarını dahi titreten, göz pınarlarını nemlendiren ve çok geçmeden yanakları yaşlarla dolduran bir şaheser! Şimdi büyük olabilirim ama içimdeki çocuğu hep görürdüm; retinalarımın arkasında bir yerlerde. Bu kitap içimdeki çocuğu kalbimde hissetmeme neden oldu. Ve unutmayın bu kitabı okuduktan sonra, dediklerimin bir kısmını bile yaşarsanız yahut hissederseniz, ufak bir teşekkür edin içinizdeki çocukla beraber. Ben hissedeceğim. Söz. Hem de kalbimin en büyük yıldızında!"


http://stardollmagazineturkey.blogspot.com/
EmoticonEmoticon