Yaşasın Sınav Dönemi!

Merhaba sevgili okul ve stardoll magazine tutkunları!

2014 - 2015 eğitim öğretim yılında okullarımıza tekrar alıştığımıza ve derslerimize yavaş yavaş adapte olduğumuza göre yılın ilk sınavları yaklaşıyor demektir.

ilkokul, ortaokul ya da lise... hiç birinde azalmıyor sınav stresi, hatta temelimiz sağlam değilse stres katlanarak artıyor. En azından ben bu zorluklarla cebelleşen bir lise öğrencisiyim. Ama biraz gayretle hiçbir dersin öğrenimi imkansız değildir. Peki nasıl?


1-) Sayısal Derslerden ASLA Korkmayın!

Malum, Türk halkı olarak sayısal zekası pek de yüksek olmayan bir milletiz. 
Ama çok sevdiğim bir öğretmenim hep 'matematik soruları gökten indirilmiyor, sizler gibi eğitim görmüş öğretmenleriniz tarafından hazırlanıyor.' der ki çok haklı olduğunu matematik dersinin tekrarını yaparken anlamış bulundum ve sayısal derslere olan korkumu yendim!

Tamam, matematik öğretmenlerimiz (dersin verdiği ciddiyetle) çoğunlukla istediğimiz, beklediğimiz gibi davranmıyorlar bize. Ama tamamen bizlerin geleceğimiz hususunda kaygılandıkları için sergiliyorlar bu tutumlarını. Zamanla anlamanız kolaylaşacaktır...

İşin özü sayısal derslerden korkmayın ve hatta bu derslerden keyif olmaya çalışın. 
Göreceksiniz ki zamanla çözemeyeceğiniz hiçbir soru kalmayacak!

İlkokul ve ortaokul öğrencisiyseniz işiniz daha kolay ama dediğim gibi lisede de imkansız değil.


2-) Sözel Dersleri Boşlamayın!

Sayısalın aksine sözel beceriye daha yatkın olan Türk öğrencileri ders esnasında 'çok kolay, biz bunu zaten biliyorduk ve anladık.' gibi tepkiler vermelerine karşın kimi zaman sınavlarda afallarlar.

Bunun nedeni çok açıktır aslında; 'ben biliyorum' diyerek sözel dersleri boşlamak...
Yine çok sevdiğim bir öğretmenim ' herhangi bir konuda ben biliyorum dediğiniz anda o konu için çabalama isteğinizi yitirirsiniz. ' der. Biliyorum, çalışmama gerek yok demek yerine en azından okuldan eve geldiğimizde işlediğimiz derslerin kısa tekrarını yapsak bile o konu uzun süre aklımızın bir köşesinde kalacaktır.

Sözel derslerde tekrar ederek öğrenmenin yanı sıra şifreleyerek, kodlayarak akılda tutmakta mümkündür. Örneğin; 
fıstıkçı şahap, tası kap hoşaf iç şifreleriyle hemen ünsüz benzeşmesi aklınıza geldi değil mi?

Son olarak ders tekrarını pekiştirmek için olabildiğince test çözmeye gayret edin.
ve kendinize, başarabileceğinize inanın.

Sizin derslerde başarılı olma taktikleriniz nelerdir?

 Sevgilerle,

http://stardollmagazineturkey.blogspot.com/
EmoticonEmoticon